Jednoduché příkazy: VPRAVO-VBOK CELEM-VZAD Vytvořte příkaz DVOJKROK. CTVEREC - Karel oběhne čtvereček 2x2 políčka a zastaví se tam, odkud vyšel. Zkuste v zápisu příkazů využít DVOJKROK. CTYRLISTEK - Karel běhne "hranatý" čtyřlístek. Zkuste využít předchozího příkazu CTVEREC. Vytvořte příkaz KROK-ZPET: Karel se posune o 1 políčko zpátky a zůstane otočený stejným směrem, jako byl původně. (Můžete využít příkaz CELEM-VZAD). Vytvořte příkaz L-UKROK: Karel se posune o jedno pole doleva a zůstane otočený stejným směrem, jako byl původně. Vytvořte příkaz P-UKROK: Karel se posune o jedno pole doprava a zůstane otočený stejným směrem, jako byl původně. Vytvořte příkaz L-SIKMO: Karel se posune "ULOPŘÍČNĚ" o jedno pole doleva a zůstane otočený stejným směrem, jako byl původně. Vytvořte příkaz P-SIKMO: Karel se posune "ULOPŘÍČNĚ" o jedno pole doprava a zůstane otočený stejným směrem, jako byl původně. Příkazy využívající OPAKUJ: 3-KROK 4-KROK 5-KROK Zkuste napsat 4-KROK_2 který využije příkazu DVOJKROK. PIRUETA - Karel se otočí na místě dokola. 2-PIRUETA - Karel udělá 2 piruety za sebou. 2-CTYRLISTEK - Karel oběhne 2x hranatý čtyřlístek 2x2 políčka. Rekurze: Rekurze znamená, že v určité části průběhu programu program zavolá sám sebe a začne se provádět znovu (opakovaně). Příklad:
Zkuste pomocí rekurze udělat příkaz NEKONECNA-PIRUETA. (Nezapomeňte Karla červeným křížkem u názvu příkazu zastavit, aby se mu nezatočila hlava. ;-) ) Dále zkuste rekurzí udělat příkaz NEKONECNY-CTYRLISTEK a SCHODY (pomocí L-SIKMO) PODMÍNKY - KDYŽ: Napište příkaz ZVEDNI? - Karel vezme značku, pokud na jeho políčku nějaká leží. CHUZE_BEZ_BOULI - Karel když bude mít před sebou zeď, tak se otočí do leva a když bude mít před sebou volno, tak udělá krok. ZVEDNI-VSE - pomocí rekurze karel zvedá, dokud je co. UKLID_MESTO - Karel postupně projde celé město a posbírá všechny značky, které kde leží. |